Das hab ich am Wochenende nach einem spontanen Sprung in den See festgestellt.
Hab die FOB zuhause dann auseinandergenommen und getrocknet.
Heute neue Batterie reingemacht, aber das Anlernen oder Kalibrieren nach der Anleitung klappt nicht.
Turn the ignition key to ON.
Clear any warning messages on the Driver Information Center (DIC) by pressing theRESET button.
Press the OPTIONS button on the DIC several times until the blank page is displayed, then press and hold the RESET button for two seconds.
When the message FOB TRAINING is displayed, press the RESET button once.
The message HOLD LK + UNLK 1ST FOB in the DIC will be displayed.
Press and hold the lock and unlock buttons on the first transmitter simultaneously for five seconds.
When a transmitter is learned (matched), the DIC will display FOB LEARNED and then prompt you to learn the second transmitter.
Repeat Steps 5 and 6 for the third transmitter.
Remove the key from the ignition.
Wenn ich beide Knöpfe drücke passiert rein garnichts. Habe bei mehreren Versuchen bis zu 30sec gedrückt.
Wie kann ich feststellen, ob die FOB überhaupt noch funkt oder ob ich eine Neue brauche?
Danke
Dolsch
P.S.
Falls jemand noch eine FOB für EU Model hat und für einen fairen Kurs abgeben würde; ich hätte Interesse.
Hab die FOB zuhause dann auseinandergenommen und getrocknet.
Heute neue Batterie reingemacht, aber das Anlernen oder Kalibrieren nach der Anleitung klappt nicht.
Turn the ignition key to ON.
Clear any warning messages on the Driver Information Center (DIC) by pressing theRESET button.
Press the OPTIONS button on the DIC several times until the blank page is displayed, then press and hold the RESET button for two seconds.
When the message FOB TRAINING is displayed, press the RESET button once.
The message HOLD LK + UNLK 1ST FOB in the DIC will be displayed.
Press and hold the lock and unlock buttons on the first transmitter simultaneously for five seconds.
When a transmitter is learned (matched), the DIC will display FOB LEARNED and then prompt you to learn the second transmitter.
Repeat Steps 5 and 6 for the third transmitter.
Remove the key from the ignition.
Wenn ich beide Knöpfe drücke passiert rein garnichts. Habe bei mehreren Versuchen bis zu 30sec gedrückt.
Wie kann ich feststellen, ob die FOB überhaupt noch funkt oder ob ich eine Neue brauche?
Danke
Dolsch
P.S.
Falls jemand noch eine FOB für EU Model hat und für einen fairen Kurs abgeben würde; ich hätte Interesse.
![[Bild: 49630075eh.png]](https://up.picr.de/49630075eh.png)