Jetzt ging dann die Geschichte so weiter,daß ich im November 2004 einen neuen Rückruf erhalten habe.Hier geht es nicht mehr um eine Umrüstung sondern um das Aufspielen einer neuen Software:
diese Arbeit habe ich ebenfalls ausführen lassen und nach einigem Hin und Her ( Rückfrage des Händlers bei Cadillac ob eine solche Bescheinigung ausgestellt werden darf )
folgende Bestätigung für die KFZ-Zulassung erhalten.
Damit - so hoffe - ich ist die leidige Angelegenheit erledigt.
Hallo
ich hatte versprochen Euch "auf dem Laufenden" zu halten.
Dies wird auch geschehen.
Die Sacher scheint beim STVA "auf kleiner Flamme" zu köcheln.
Ich bin nach wie vor gespannt.
Kommt evtl der Ein oder Andere von Euch mich im Knast besuchen?
Gruß Heinz
Ich halt mich auf jeden Fall bedeckt. Da ich ein Import Modell hab lebt in mir die Hoffnung das ich nicht im Verteiler des KBA bin Meine Schlüsselnummern sind ja die berühmten 0000 000
gibt es eigentlich eine Möglichkeit rauszukriegen, ob diese Aktion gemacht wurde oder nicht ??
Ich war seinerzeit mit dem ausgedruckten Rückruf bei meinem GM-Partner und die sollen es gemacht haben.
Der Importeur hat aber unter meiner Fg-Nr. keinen erl. Vermerk vom Händler.
ja die gibt es.Jede Arbeit an der C5 muß in einem Protokoll eingetragen und damit am GM gemeldet sein.Ein GM Händler kann Dir also ganz genau sagen was wann an Deiner C5 gemacht wurde an Hand der Fahrgestellnummer.
Er kann Dir auch sagen ob Du eine C5 kaufst mit 40 000 oder 140 000 km.
da haben wir wieder die entscheidende Einschränkung die im US Forum seit 99 und im deutschen Forum seit . . . Jahren diese Problematik begleitet. Leider spielt das Unwollen der Händler eine wichtige Rolle beim Aufkommen dieses Problems, und ist u.U. sogar mit Auslöser für eine vom KBA angestrebte Zwangsumrüstung.
Schaun mer ma wer noch alles so eine Info ins Haus bekommt.
1997-2004 CHEVROLET CORVETTE EQUIPPED WITH A MANUAL TRANSMISSION
1997-2000 CHEVROLET CORVETTE EQUIPPED WITH AUTOMATIC TRANSMISSION
2001-2004 CHEVROLET CORVETTE EQUIPPED WITH AUTOMATIC TRANSMISSION – EUROPEAN EXPORT
VEHICLES ONLY
DESCRIPTION:
PRODUCT SAFETY #04006C
DATED: FEBRUARY 8, 2006
IMPORTANT:
THIS BULLETIN CANCELS AND REPLACES BULLETIN 04006B, ISSUED NOVEMBER 2004. THE SERVICE PROCEDURE FOR U.S. VEHICLES EQUIPPED WITH A MANUAL TRANSMISSION HAS BEEN REVISED. PLEASE REVIEW THIS NEW INFORMATION IMMEDIATELY.
ALL COPIES OF BULLETIN 04006B SHOULD BE DESTROYED.
General Motors has decided that a defect, which relates to motor vehicle safety, exists in certain 1997-2004 model year Chevrolet Corvette vehicles. When you remove the ignition key, the electronic column lock (ECL) system prevents turning of the steering wheel. When the vehicle is started, it unlocks the steering. Two conditions can prevent steering while the vehicle is moving:
1. The vehicle is designed so that if the column fails to unlock when the vehicle is started, the fuel supply will be shut off if the driver tries to move the vehicle. If voltage at the powertrain control module is low or interrupted, however, the fuel shut off may not occur and the vehicle can be accelerated while the steering is locked.
2. During quick cranks, the ECL lock pin may not withdraw fully and, in vehicles where there is abnormally low clearance to the lock plate, there may be contact between the pin and lock plate. This can cause a noise or ratcheting when the steering wheel is turned or, if there is insufficient clearance, the steering wheel cannot be turned.
If one of these conditions occurs, a crash could occur without warning.
CORRECTION:
Dealers are to remove the column lock plate on U.S. and Canadian vehicles equipped with an automatic transmission and U.S. vehicles equipped with a manual transmission. After the service correction, the steering column will no longer lock when the key is removed.
On Canadian and export vehicles equipped with a manual transmission, and export vehicles equipped with an automatic transmission, Dealers are to 1) reprogram the PCM, and 2) verify there is adequate lock plate clearance and, if necessary, replace the lock plate. After the service correction, the steering column will continue to lock when the key is removed.
Refer to the Product Safety Bulletin #04006C for further information.
EFFECTIVE DATE:
Owner mailing is scheduled to begin February 15, 2006.
GENERAL INFORMATION:
Parts required to complete this recall are to be obtained from General Motors Service Parts Operations (GMSPO). Please refer to your "involved vehicles listing" before ordering parts. Normal orders should be placed on a DRO – Daily Replenishment Order. In an emergency situation, parts should be ordered on a CSO – Customer Special Order.
In USA wird also einfach die Lock plate, also die Schliessplatte des Lenkradschlosses entfernt. Dannach hat der Wagen also kein Lenkradschloss mehr . . . einfach Lösung, gell . . .
Für die Export Modelle wird umprogrammiert und die Schliessplatte überprüft und evtl ausgetauscht. Das Lenkradschloss bleibt also erhalten und intakt. Fraglich ob die US Lösung nicht vielleicht doch die dauerhaft sinnvollere sein wird . . .