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Zitat:Original von Corvette C5
Zitat:Original von coolchevy
die hinteren Tubs gibt es als Kit zu kaufen bei z.B. Lingenfelter.........
Verbreiterte hintere Kotflügel bei uns, die originalen bleiben unangetastet und kann immer rückgebaut werden.
Hi,
werden die äußeren dann soweit nach unten gezogen, sonst würde doch das Rad an der serienmäßigen Kante aufsetzen, oder? Was kostet so ein Satz bei euch? Wird an die gewünschte Felge angepasst, oder gibt es etwas einheitliches?
Gruß Sven
beides kann gemacht werden, es sind im Prinzip neu angefertigte hintere Kotflügel. Für C5 Z06 fertig (wie Cabrio) für C5 auch kein Problem.
Detailfotos am Wagen werde ich einstellen.
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Thanks Gregor!
If the C6 D bottom wheel would fit my car I would have had it long ago, looks great.
Caravaggio does everything in house except paint, or build motors. He sources that out.
Twin Turbos, superchargers, cams, heads, coil overs, C6 Z06 Targa conversions, hard top covertible roofs etc.
Great interiors/seats.
He builds complete cars
This is a WIDE BODY vert just being done now.
This is that owners other WB, with Maggie SC, he also has a C6 TT.
Frank
Zitat:Original von cf17519
Frank,
I agree - I´ll translate your post into "real" german ,
but it´s perfectly O.K. to post in english!
BTW: Caravaggio did the coilovers??? I thought he only did interior design/ leather ( I got his D-bottom steering wheel)!
Er meint: Caravaggio hat die Arbeit gemacht ( was mich wundert, der macht sonst AFAIK nur Leder und Innenausstattung ).
Der Vorteil der Pfadt Gewindefahrwerke sei die separat einstellbare Höhe und Straffheit; er hat seine Vette so niedrig dass bei den Seriendämpfern die schon auf dem Boden schleifen würden.
Er fahrt nicht Rennstrecke, sondern nur agressiv auf der Straße - und hofft dass er nicht erwischt wird!
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The main reason most guys get coil overs for the street is the easy height adjustablity (lowering). With a lowered car (like mine) I have to carefull where I drive, so no 'bad roads'!
Don't understand 'less sitesteps on rear axle'!
Frank
Zitat:Original von Mankra
Thank you, for the answer.
Do you say, the Pfadt Coil Suspension also better on bad streets?
Less sitesteps on the rear axle?
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Frank,
Mankra meant "less squat" on bumpy roads - that´s the reason why I got coilovers: IMHO the Vette with regular setup gets a little tailhappy(= tends to take sidesteps on the rear axle when driven hard on uneven surfaces).
Thx for the info on Caravaggio - didn´t know that. John seemed a little grumpy , and he surely takes his time, but the results are great - like the pix!
Only improvement I would suggest to the C5 is a RAID steering wheel to replace that bus-like original - IMO that´s a must if you want better handling! (plus maybe bigger brakes)
Oh BTW: a happy new year to you!!!
Frank hat geschrieben dass Caravaggio tatsächlich fast alles macht ( ausser Motoren und Lackierung, die er extern erledigen lässt. Die Bilder sind Beispiele für aktuelle Arbeiten: C6 /C5 widebody, Umbauten der Z06 auf herausnehmbares Dach, er hat wohl auch ein Hardtop für die Cabrios.
Greets
Gregor
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Hi Gregor!
Well I really can't comment on the bumpy road thing, since I'm very low I don't venture there! Overall I love my setup!
I agree with you on the steering wheel issue. I have Caravaggio's custom wheel. but it's still stock diameter. I do want to get the Raid, or Momo.
JR, send me some pics of your wheel please.
Anyone else have it here?
Yes I think I'm going to upgrade my brakes!
Frank
Zitat:Original von cf17519
Frank,
Mankra meant "less squat" on bumpy roads - that´s the reason why I got coilovers: IMHO the Vette with regular setup gets a little tailhappy(= tends to take sidesteps on the rear axle when driven hard on uneven surfaces).
Thx for the info on Caravaggio - didn´t know that. John seemed a little grumpy , and he surely takes his time, but the results are great - like the pix!
Only improvement I would suggest to the C5 is a RAID steering wheel to replace that bus-like original - IMO that´s a must if you want better handling! (plus maybe bigger brakes)
Oh BTW: a happy new year to you!!!
Frank hat geschrieben dass Caravaggio tatsächlich fast alles macht ( ausser Motoren und Lackierung, die er extern erledigen lässt. Die Bilder sind Beispiele für aktuelle Arbeiten: C6 /C5 widebody, Umbauten der Z06 auf herausnehmbares Dach, er hat wohl auch ein Hardtop für die Cabrios.
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very cool rides, indeed!!!!!!!
Beste Grüße, Alexander
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Im Ami Forum hab ich inzwischen gelesen, daß das Pfad Fahrwerk mit 50% höherer Federrate als die Z06 Federn ausgeliefert wird.
Also eher nicht zielbringend für mich.
Ich werd bei den Blattfedern bleiben und da endweder FE4 oder C6Z06 Dämpfer probieren (oder beide).
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Hi Frank,
here we go!
I'm going to make one little upgrade by replacing airbag with one covered by leather and wearing a stitched C5 emblem.
Regards
JR
Es ist schade, dass nicht mehr das Erreichte zählt, sondern das Erzählte reicht!
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