Habe im US-Forum gefunden, dass es tatsächlich Unterschiede bei den Simmeringen gibt.
So wird beschrieben, dass die Fel-Pro 2912 sich von den blauen Siliconringen Fel-Pro 2900 nicht nur im Material (Flouroelastomer) unterscheiden, sondern auch flacher und breiter aufliegen.
Zitat im US-Forum:
Anyway, I wanted to offer this up in case any of you guys might be rebuilding an engine anytime soon. Though the Fel Pro #2900 and #2912 rear main oil seals appear much alike the #2912 is apparently a much better seal. I noticed when the GM upper seal half was installed in the block the seal lip appeared to lay down flatter and cover more crank journal surface area. The seal lip on the #2900 appeared to have a sharper seal lip front edge and didn't lay down as flat or cover as much crank journal surface area as the #2912.
Somit sollte sich auch die Position der Dichtfläche geringfügig verschieben. Könnte somit auch eine Lösung für Dich Peter sein....
So wird beschrieben, dass die Fel-Pro 2912 sich von den blauen Siliconringen Fel-Pro 2900 nicht nur im Material (Flouroelastomer) unterscheiden, sondern auch flacher und breiter aufliegen.
Zitat im US-Forum:
Anyway, I wanted to offer this up in case any of you guys might be rebuilding an engine anytime soon. Though the Fel Pro #2900 and #2912 rear main oil seals appear much alike the #2912 is apparently a much better seal. I noticed when the GM upper seal half was installed in the block the seal lip appeared to lay down flatter and cover more crank journal surface area. The seal lip on the #2900 appeared to have a sharper seal lip front edge and didn't lay down as flat or cover as much crank journal surface area as the #2912.
Somit sollte sich auch die Position der Dichtfläche geringfügig verschieben. Könnte somit auch eine Lösung für Dich Peter sein....
Restauration Corvette C3: https://www.corvetteforum.de/showthread.php?tid=74082
Restauration Corvette C1: https://www.corvetteforum.de/showthread....040&page=8