24.02.2008, 11:44
Hier mal der entsprechende Auszug aus der 99er Original Anleitung:
Schnipp----------------------------------------------------
Fuel
Use premium unleaded gasoline rated at 91 octane or
higher for best performance. You may use middle grade
or regular unleaded gasolines, but your vehicle may not
accelerate as well.
It is recommended that the gasoline meet specifications
which have been developed by the American
Automobile Manufacturers Association (AAMA) and
endorsed by the Canadian Motor Vehicle Manufacturers
Association for better vehicle performance and engine
protection. Gasolines meeting the AAMA specification
could provide improved driveability and emission
control system performance compared to other
gasolines. For more information, write to: American
Automobile Manufacturer’s Association, 7430 Second
Ave, Suite 300, Detroit MI 48202.
Be sure the posted octane for premium is at least 91
(at least 89 for middle grade and 87 for regular). If the
octane is less than 87, you may get a heavy knocking
noise when you drive. If it’s bad enough, it can damage
your engine.
Schnapp------------------------------------------------------------------
Genaueres steht da auch nicht, geht man aber davon aus das hier die in USA allgemein gebräuchliche "PON" (Pump Octane Number) auch als "AKI" (Anti Knock Index) bezeichnet gemeint ist, so wird klar das deutsches Super mit 95 Oktan gerade mal so ausreicht.
Auf die US "PON" bzw. "AKI" müssen 4 besser 5 Punkte zugegeben werden um auf die deutsche Entsprechung zu kommen.
"PON" ist übrigens "RON" (ROZ) + "MON" (MOZ) geteilt durch 2.
US Regular PON (AKI) 87 = D 91 Oktan Normal
US Plus PON (AKI) 89 = D 95 Oktan Super
US Premium PON (AKI) 92 = D 98 Super+
Übrigens ist die Beimischung von maximal 10% Ethanol für die C5 Motoren von GM freigegeben.
Da aber wer seine Vette liebt sowieso Super+ statt Zaino verwendet , etwas Betuchtere gerne auch beides , dem stellt sich die 10%-Frage einstweilen nicht, da Super+ von dieser Beimischung ausgenommen bleibt.
Gruss
Andreas
Schnipp----------------------------------------------------
Fuel
Use premium unleaded gasoline rated at 91 octane or
higher for best performance. You may use middle grade
or regular unleaded gasolines, but your vehicle may not
accelerate as well.
It is recommended that the gasoline meet specifications
which have been developed by the American
Automobile Manufacturers Association (AAMA) and
endorsed by the Canadian Motor Vehicle Manufacturers
Association for better vehicle performance and engine
protection. Gasolines meeting the AAMA specification
could provide improved driveability and emission
control system performance compared to other
gasolines. For more information, write to: American
Automobile Manufacturer’s Association, 7430 Second
Ave, Suite 300, Detroit MI 48202.
Be sure the posted octane for premium is at least 91
(at least 89 for middle grade and 87 for regular). If the
octane is less than 87, you may get a heavy knocking
noise when you drive. If it’s bad enough, it can damage
your engine.
Schnapp------------------------------------------------------------------
Genaueres steht da auch nicht, geht man aber davon aus das hier die in USA allgemein gebräuchliche "PON" (Pump Octane Number) auch als "AKI" (Anti Knock Index) bezeichnet gemeint ist, so wird klar das deutsches Super mit 95 Oktan gerade mal so ausreicht.
Auf die US "PON" bzw. "AKI" müssen 4 besser 5 Punkte zugegeben werden um auf die deutsche Entsprechung zu kommen.
"PON" ist übrigens "RON" (ROZ) + "MON" (MOZ) geteilt durch 2.
US Regular PON (AKI) 87 = D 91 Oktan Normal
US Plus PON (AKI) 89 = D 95 Oktan Super
US Premium PON (AKI) 92 = D 98 Super+
Übrigens ist die Beimischung von maximal 10% Ethanol für die C5 Motoren von GM freigegeben.
Da aber wer seine Vette liebt sowieso Super+ statt Zaino verwendet , etwas Betuchtere gerne auch beides , dem stellt sich die 10%-Frage einstweilen nicht, da Super+ von dieser Beimischung ausgenommen bleibt.
Gruss
Andreas
" Sie haben ein Produkt mit außergewöhnlicher Leistungsfähigkeit erworben. Bewegen Sie es mit Vorsicht und der gebotenen Weitsicht. Die Verantwortung für Ihre Handlung tragen Sie alleine".
2008 by Seapilot
2008 by Seapilot