Zündkerzenwechsel bei Corvette 87
#3
Hi ich habe es! In einem Forum habe ich gelesen, dass "AC FR3LS is now called a 41-629".

Das ist des Rätsels Lösung. Des weiteren füge ich noch die Identifikationstabelle mit ein. So kann jeder anhand der Daten die GAP herausfinden.

Die GAP bei meinen Kerzen beträgt 0,035" also 0,889 mm dumdidum



The ACDelco Spark Plug Identification Table

Prefix and suffix letters are used to identify a specific type plus the numbers relate to thread size and heat range. For example, the R45TS spark plug shown is:

* R = Resistor
* 4 = 14 mm Thread
* 5 = Heat Range
* T = Taper Seat
* S = Extended Tip

Plug Identification Table Prefix Identification Code Description
B Series Gap
C Commercial
CS Chain Saw
F Fine Line 14 mm 5/8" Hex
M Marine
LM Lawn Mower type
R Resistor
S Shielded (5/8-24 thread)
V Surface Gap
Prefixes are sometimes combined e.g., VB, CR
Numbering

* 1st number denotes THREAD SIZE
* 2nd number denotes HEAT RANGE

In the early 1990s, an all-numeric, identification code was developed to ensure that the proper spark plug would be selected for replacement in specific engine applications. The numeric code does not in any way correspond to the heat range of the spark plug. Therefore, selection of a spark plug with a different code number is not recommended. The heat ranges may be drastically different between two different plugs, and engine damage or poor performance may result. See your local installer or retailer for details.

The prefix “41” stands for the manufacturer’s product line (e.g., 41 = spark plug)
Numbers after the prefix indicate the type of spark plug and also the specific application:

* 100 – 199 = Iridium
* 600 – 699 = Resistor
* 800 – 999 = Double Platinum

Plug Identification Table Suffix Identification Code Description
A Clip Gap
C Copper Core Center Electrode
C Colder Version of M44 Plub
E Special Design Electrode Extended Tip
F 1/2" (12.7 mm) reach
FF 1/2" (12.7 mm) reach, fully threaded
G Pin Gap (cold-running)
I Iridium Center Electrode
J Boot Release Agent, Anti-Seize Compound
K Special Design
L Long Reach
7/16" (11.1 mm) reach, (14 mm) thread
3/4" (19 mm) reach, (18 mm) thread
3/4" (19 mm) reach, (14 mm) thread (fineline)
LT Long reach, .715" (18.16 mm), Tapered Seat
M Special Design Electrode
N 3/4" (19 mm) reach, 3/8" (9.5 mm) thread length
R Resistor (Sport Vehicle Plugs)
S Extended Tip
S 7/8" (22.3 mm) Moderate Long Reach
23/32" (18.25 mm)
T Tapered Seat Shell Design
TS Tapered Seat with extended tip
XL Extra Long Reach, 3/4" (19 mm) fully threaded
Y 3-Prong Cloverleaf Electrode
Z Special Gap (usually denotes wide gap)
5 .050" (1.3 mm) gap
6 .060" (1.5 mm) gap
8 .080" (2 mm) gap
100 Iridium
600 Resistor Type
800 Platinum Type
900 Double Platinum Type
Suffixes are combined to form such AC suffix designations as FG, XLS, TS, FFM, TSX, SZ, etc.
  Zitieren


Nachrichten in diesem Thema
[Kein Betreff] - von thefbi - 08.07.2010, 14:48
[Kein Betreff] - von C4driver - 08.07.2010, 15:17
[Kein Betreff] - von DTRAXX1 - 09.07.2010, 07:30

Möglicherweise verwandte Themen...
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  dachöffnen bei corvette c4 dieterbecht.1@web.de 16 3.404 21.06.2024, 12:17
Letzter Beitrag: uwekilon
  Suche Unterstützung bei Besichtigung 1987er Corvette C4 29k mls in NL USC-Junkie 42 17.952 01.03.2023, 22:05
Letzter Beitrag: USC-Junkie
  Keine AU bei zu hohem Lamdawert bei C4 Nordlicht 40 17.577 05.11.2014, 14:40
Letzter Beitrag: vette1990
  Zündkerzenwechsel L98 Z06FAN 17 9.466 16.01.2014, 20:35
Letzter Beitrag: Z06FAN
Information Klima und Radio geht bei meiner Corvette nicht mehr! c4 bj1988 convertibel Coco18883 9 6.202 08.07.2011, 12:09
Letzter Beitrag: fahne1988

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste
Forenübersicht
Technikforen
-- C 1 Technikforum
-- C 2 Technikforum
-- C 3 Technikforum
-- C 4 Technikforum
---- C4 ZR-1 Technikforum
-- C 5 Technikforum
---- C5 Z06-Technikforum
-- C 6 Technikforum
---- C6 Z06-Technikforum
---- C6 ZR1-Technikforum
-- C7 Technikforum
---- C7 Z06 Technikforum
-- C8 Diskussionsforum
-- Tuningforum
-- Allgemeines Technikforum
---- OBD2
Other Vette-Stuff
-- Man sieht sich
---- Nachbetrachtungen
---- Stammtische Deutschland
------ Baden-Württemberg
------ Bayern
------ Berlin/Brandenburg
------ Hessen
------ Nordrhein- Westfalen
------ Niedersachsen/HB/HH
------ Rheinland-Pfalz
------ Sachsen
------ Thüringen
------ Schleswig Holstein
---- Stammtische Österreich
------ Wien / St. Pölten
---- Stammtische Schweiz
------ Ostschweiz/Vorarlberg
------ Treffen Schweiz
-- Jäger & Sammler
-- Vettetalk
---- Reiseberichte
-- Corvette-Bilder der Mitglieder
---- Membervideos
-- Sonstige Schöne Vettepics
---- Corvettevideos
-- Vettelady's Corner
-- Wissenswertes & Kurioses
-- Werkstätten & Händler
-- CORVETTE & Parts - For Sale!
---- laufende Auktionen bei EBAY
---- Transporthilfeforum
---- for sale - Alles ohne Corvette!
-- Wanted !
-- Wer weiß was
---- Fragen vor dem Kauf
-- Paragraphen & Pamphlete
Smalltalk und Forumsschnack
-- Über dieses Forum
---- Teammitteilungen
---- In Memoriam
-- Hallo, ich bin's!
-- Motorsport
-- Off Topic
---- Jux & Dallerei
---- Das Club-Forum
---- Don't feed the troll!
-- Glückwunsch- und Grußforum
-- Bits und Bytes
-- Comic-Forum
-- Das Modellautoforum
-- Testforum
Händlerangebote
-- Info-Forum
-- ACP Euskirchen
-- Dyno-Center
-- KTS American Parts
-- Corvetteproject (Molle)
-- Schmidt Revolution
-- NCRS Central Europe
-- IDP-CORVETTE ( INJA )
-- TIKT Performance Parts
-- BG Sportwagen
-- SPEEDSTYLE
-- V8Lounge
-- AVI Schilling & Wendt Assekuranzmakler
-- Autosalon am Park GmbH
-- NCRS Central Europe
-- Hoffmann Classics
-- CCRP Austria
-- RockAuto.com
-- Stingrays-Shop.com
-- corvetteparts.de