21.06.2015, 20:11
Hallo liebe Leute,
ich habe mir nach einigem googln neue Zündkerzen besorgt und zwar ACDelco R45S.
Bevor ich die heute einbauen wollte, habe ich noch mal gegooglt und bin in einen US Corvette Forums Thread gestoßen, wo das hier drinnen stand:
„The high compression piston of your 327/340 has a .125 dome. If you have the correct 461 heads, the spark plug location is lower than with later 462 heads, later GM heads, or aftermarket heads. The close proximity of the spark plug with the piston dome requires a standard gap plug and not an extended gap plus such as the "S" suffix AC plug.
I've tried the extended gap plugs in my L76 engine (same piston and 461 heads as the '63 327/340) and it worked poorly compared to the standard gap plugs such as the AC R43 or R44, or the Champion J-6 plugs.”
Ich lese hier raus, dass die “S” Kerzen länger sind als die ohne “S” und dass diese nicht zum L76 passen.
Hat da jemand Erfahrungen mit gemacht? Ist es ein Problem des mechanischen Anstoßens oder eher ein thermisches Problem?
Einen schönen Sonntagabend noch
Dirk
ich habe mir nach einigem googln neue Zündkerzen besorgt und zwar ACDelco R45S.
Bevor ich die heute einbauen wollte, habe ich noch mal gegooglt und bin in einen US Corvette Forums Thread gestoßen, wo das hier drinnen stand:
„The high compression piston of your 327/340 has a .125 dome. If you have the correct 461 heads, the spark plug location is lower than with later 462 heads, later GM heads, or aftermarket heads. The close proximity of the spark plug with the piston dome requires a standard gap plug and not an extended gap plus such as the "S" suffix AC plug.
I've tried the extended gap plugs in my L76 engine (same piston and 461 heads as the '63 327/340) and it worked poorly compared to the standard gap plugs such as the AC R43 or R44, or the Champion J-6 plugs.”
Ich lese hier raus, dass die “S” Kerzen länger sind als die ohne “S” und dass diese nicht zum L76 passen.
Hat da jemand Erfahrungen mit gemacht? Ist es ein Problem des mechanischen Anstoßens oder eher ein thermisches Problem?
Einen schönen Sonntagabend noch
Dirk
Schnucke