05.11.2008, 19:31
Hallo Marco,
nochmals vielen Dank für deine Hilfe. Mein EFILive kann die Datei nicht laden. Umbenannt in XML hab ich sie. Es kommt folgender Fehler. Und noch eine Frage, wo kann ich das Startmakro editieren?
Zur Pinbelegung steht folgendes in der Beschreibung des Kabels, es sollte also passen:
Generally GM
cars that use pin E are communicating at 160
baud speed, and the cars using pin M are
communicating at 8192 baud. The pin locations
are labeled inside of the 12 pin connector shell.
Pin M and pin E of our cables are jumpered
together inside the connector shell and go to the
same spot in the circuit. Again, you are only
using one of these pins to read data, so only one
of these pin locations will be populated on your
vehicle. We jumper these 2 pins together so
that this cable will work for any 1982 to 1995 era
car, regardless of the pin layout in the car.
Gruß, Frank
nochmals vielen Dank für deine Hilfe. Mein EFILive kann die Datei nicht laden. Umbenannt in XML hab ich sie. Es kommt folgender Fehler. Und noch eine Frage, wo kann ich das Startmakro editieren?
Zur Pinbelegung steht folgendes in der Beschreibung des Kabels, es sollte also passen:
Generally GM
cars that use pin E are communicating at 160
baud speed, and the cars using pin M are
communicating at 8192 baud. The pin locations
are labeled inside of the 12 pin connector shell.
Pin M and pin E of our cables are jumpered
together inside the connector shell and go to the
same spot in the circuit. Again, you are only
using one of these pins to read data, so only one
of these pin locations will be populated on your
vehicle. We jumper these 2 pins together so
that this cable will work for any 1982 to 1995 era
car, regardless of the pin layout in the car.
Gruß, Frank